Zoals jullie weten zijn we dit jaar gestart met het gebruik van de KNKV app voor de vrijwilligerstaken binnen onze vereniging. Na een jaar dit gebruikt te hebben, kijken we zeer positief terug op het gebruik en de implementatie hiervan. We zijn dus ook van plan dit komend seizoen door te zetten.
Allereerst ontzettend dank voor ieders flexibiliteit, openheid en enthousiasme om hieraan mee te werken en zo snel deze app te adopteren! We delen graag het succes en wat er goed ging, maar ook wat er nog beter zou kunnen.
Wat ging er goed:
- Veel nieuwe mensen hebben zich aangemeld voor vrijwilligerstaken, zowel vaste als ook flexibele taken. Het was super om het enthousiasme van veel mensen te zien om eens een bardienst te draaien of een wedstrijd te fluiten!
- Inschrijven via de app op tijden dat voor ieder zelf uitkomt lijkt goed te werken. Hierdoor zijn er minder last minute afzeggingen of ‘no-shows’ geweest tijdens het seizoen.
- Een eerlijkere verdeling van vrijwilligerstaken en inzicht in wie wat (ongeveer) heeft gedaan het afgelopen jaar.
Wat kan er nog beter:
- Nog meer proactieve inschrijvingen! Er zijn nog steeds mensen die zich niet zelf aanmelden, maar ingedeeld worden. De afmeldingen liggen bij deze groep een stuk hoger.
- Zelf verantwoordelijkheid nemen voor het regelen van een vervanger. Nog te vaak wordt er afgezegd zonder een vervanger gevonden te hebben. We zoeken nog steeds een afkoopgroep om te proberen of dit werkt, maar hiervoor hebben we nog geen aanmeldingen ontvangen.
- Tijdig het rooster klaarzetten en verwerken in de app zodat iedereen voldoende tijd heeft zich aan te melden.
Oproep: Vacature vrijwilligerscoördinator KNKV app
Voor komend seizoen zijn we nog op zoek naar iemand die de vrijwilligers coördinatie via de nieuw gelanceerde KNKV app over wil nemen! Het eerste grote voordeel, je bent daarmee volledig vrijgesteld van overige vrijwilligerstaken en het tweede voordeel is dat je dit volledig vanuit huis op je eigen tijd kunt doen.
Wat het inhoudt:
- Beheren KNKV app en 3x per jaar vrijwilligerstaken in de app zetten (voor het veld seizoen rondom augustus, voor het zaalseizoen in oktober en voor het 2e deel veld in maart)
- Indeling van openstaande vrijwilligerstaken 3x per jaar
- Tussendoor af en toe contact met het bestuur over de gang van zaken en de vrijwilligers van de verschillende onderliggende (kantine & jeugdcommissie)
- Optioneel: Nadenken over verbeteringen van het vrijwilligersbeleid en gang van zaken rondom de app
Wat moet je hiervoor in huis hebben:
- Gevoel voor systemen en app, goede computervaardigheden
- Enthousiasme!
Ben je hierin geïnteresseerd of heb je er vragen over? Neem dan contact op met Franka Reuvers (frankareuvers@gmail.com) of Tonny Verwoert (tonnyverwoert@akcblauwwit.nl).